Pogosta
vprašanja
O Fliku
Ključna razlika med nakazili prek Flika in mobilne banke so takojšnja plačila med strankami različnih bank v Sloveniji.
Za nakazila prek Flika zadostuje že, da imate v imeniku shranjeno mobilno številko ali e-naslov prejemnika.
Plačila prek Flika so izvedena v nekaj sekundah, tudi izven delovnega časa vaše banke.
Flik omogoča pošiljanje oz. nakazovanje denarja med strankami različnih slovenskih bank in plačevanje nakupov na spletu ter v fizičnih poslovalnicah.
Prijateljem ali članom družine lahko denar nakažete v nekaj sekundah. Enako pa velja zanje.
Poleg tega za nakazila prek Flika zadostuje že, da imate v imeniku shranjeno mobilno številko ali e-naslov prejemnika.
Ceno uporabe Flika in strošek nakazil prek Flika preverite pri svoji banki.
Seznam trgovcev .xlsx Prenesi dokument
Flik račun
Ustvarjanje računa oz. registracija sta odvisna od tega, pri kateri banki imate odprt svoj osebni bančni račun.
Za stranke bank: Gorenjska banka, N Banka, Addiko Bank, BKS Bank, Deželna banka Slovenije, LON, Primorska hranilnica Vipava in UniCredit Bank.
Iz trgovine Google Play ali App Store prenesite aplikacijo Flik Pay. Za registracijo potrebujete:
- davčno številko,
- identiteto Rekono ali aktivacijsko kodo, ki jo dobite na svoji banki.
Po vnosu podatkov se v aplikaciji Flik Pay izpiše vaša telefonska številka, ki ste jo posredovali svoji banki – nanjo vam bomo poslali enkratno geslo. Enkratno geslo vpišite v aplikacijo, nato pa nastavite še geslo za svoj uporabniški račun. Ko nastavite svoje geslo, je registracija zaključena.
Za stranke bank: NLB, OTP banke, Intesa Sanpaolo Bank, Delavska hranilnica, Sparkasse
Flik je del vaše mobilne banke ali mobilne denarnice:
- NLB – NLB Pay
- OTP banka - mDenarnic@
- Intesa Sanpaolo Bank – mobilna banka
- Delavska hranilnica - DH Denarnik
- Sparkasse - Sparkasse M.Stik
Uporabo Flika omogočite tako, da iz trgovine App Store ali Google Play prenesete mobilno banko ali mobilno denarnico svoje banke, sledite postopku registracije in potrdite svoje kontaktne podatke.Ustvarjanje računa oz. registracija sta odvisna od tega, pri kateri banki imate odprt svoj osebni bančni račun.
Po vnosu podatkov se v aplikaciji Flik Pay izpiše vaša telefonska številka, ki ste jo posredovali svoji banki – nanjo vam bomo poslali enkratno geslo. Enkratno geslo vpišite v aplikacijo, nato pa nastavite še geslo za svoj uporabniški račun. Ko nastavite svoje geslo, je registracija zaključena.
Alias oziroma kontaktni podatek je lahko številka vašega mobilnega telefona ali e-naslov, ki ste ga predhodno registrirali pri svoji banki. Za nakazovanje in prejemanje denarja prek Flika morate aktivirati vsaj 1 alias/kontaktni podatek. V nastavitvah lahko vidite in upravljate z vsemi svojimi aliasi/kontaktnimi podatki.
Flik račun je mogoče povezati le z enim bančnim računom naenkrat.
Če imate registrirane različne aliase / kontaktne podatke (mobilni telefon in e-naslov) in hkrati dva bančna računa, pa imaš lahko tudi dva Flik računa na dveh napravah.
Da, aplikacije Flik Pay, NLB Pay, mDenarnic@ ali DH Denarnik lahko namestite na več kot eno mobilno napravo.
Nakazila prek Flika lahko kadarkoli pregledujete tudi za nazaj.
Pošiljanje denarja
med Flik uporabniki
Za pošiljanje denarja ali zahtevka za prejem denarja izberite prejemnika iz imenika oziroma vpišite njegovo številko mobilnega telefona ali e-naslov. Vnesite želeni znesek, dopišete pa lahko tudi kratko sporočilo.
Pošiljanje oz. nakazovanje denarja je možno le med uporabniki Flika.
V prihodnosti boste lahko oddali nalog za nakazilo denarja kontaktu, ki še ne uporablja Flika. Nakazilo se bo izvršilo, če se bo kontakt v roku 24 ur registriral v Flik. Če se prejemnik v 24 urah ne bo registriral, bo nakazilo zavrnjeno. Po oddanem nalogu boste lahko prek izbranega kanala kontaktu poslali tudi povabilo k uporabi Flika.
Nakazilo lahko prekličete le, če je njegov status »na čakanju«. Status nakazila lahko spremljate pod zavihkom Transakcije. Tam lahko nakazilo tudi prekličete.
Varnost
V tem primeru to nemudoma sporočite svoji banki oz. pokličite klicni center za pomoč uporabnikom na tel. št. 01 583 41 83.
Če aplikacijo Flik Pay uporabljate na več mobilnih napravah, lahko aplikacijo Flik Pay na izgubljeni oz. ukradeni napravi blokirate na daljavo. Na napravi, ki jo imate pri sebi, odprite aplikacijo Flik Pay, v nastavitvah izberite Moje naprave in s seznama naprav izbrišite izgubljeno oz. ukradeno napravo.
Če uporabljate Flik prek mobilne denarnice DH Denarnik, v primeru izgube ali kraje mobilnega telefona to nemudoma sporočite v DH Kontaktni center na tel. št. 01 3000 200 ali se oglasite v poslovalnici. Če uporabljate Flik prek mobilne denarnice NLB Pay, v primeru izgube ali kraje mobilnega telefona to nemudoma sporočite na tel. št. 01 477 2000 ali se oglasite v NLB poslovalnici. Če uporabljate Flik prek mobilne denarnice mDenarnic@, v primeru izgube ali kraje mobilnega telefona to nemudoma sporočite na tel. št. 01 58 34 183 ali se oglasite v poslovalnici Nove KBM.
Če ste pozabili geslo za vpis v aplikacijo Flik Pay, na vstopni strani pod številčnico kliknite na Pozabljeno geslo in nadaljujte s postopkom nastavitve novega gesla, ki vas bo preusmeril na ponovno registracijo. Ta poteka enako kot prva registracija.
Če uporabljate Flik prek mobilne denarnice mDanarnic@, morate v primeru pozabljenega gesla ponoviti registracijski postopek in nastaviti novo geslo, zato aplikacijo izbrišite iz vaše naprave in jo ponovno naložite iz trgovine Google Play oz. App Store.
Če uporabljate Flik prek mobilne denarnice DH Denarnik, je za določitev novega gesla potrebna ponovna registracija mobilne denarnice.
Kako prepoznam lažna sporočila?
Bodite pozorni na lažna sporočila po elektronski pošti in SMS-ih v povezavi s sistemom Flik.
Naj spomnimo, banke ali hranilnice od vas nikoli ne bodo zahtevale,
da vnašate svoje osebne podatke ali podatke o karticah v spletne
povezave, poslane po elektronskih ali SMS sporočilih. To je prvi znak, da gre za prevaro.
V sporočilih se pošiljatelj izdaja kot pošiljatelj banke ali druge zunanje institucije in prejemnike sporočil vodi na lažno spletno stran (npr. skrivajo se za pretvezo, da je kreditna kartica blokirana ali gre za izboljšanje varnostnih ukrepov) ter od
prejemnikov zahteva obvezno potrditev ali aktivacijo z vnosom
osebnih in kartičnih podatkov.
Tako pridobljene podatke nato zlorabijo za izvajanje nepooblaščenih
plačil predvsem na tujih spletnih straneh, in sicer v breme vašega
bančnega računa ali plačilne kartice.
Javnost oziroma stranke bank in hranilnic opozarjamo, da prejemniki morebitnih tovrstnih sporočil
ne klikate na povezavo v sporočilu, ki jo prejmete na elektronsko
pošto ali na mobilni telefon. Tako sporočilo, ki je uvod v prevaro, je treba takoj zbrisati. Če dvomite v prejeto pošto, ali ste v lažno spletno banko morebiti že vnesli svoje identifikacijske podatke, nemudoma kontaktirajte kontaktni center banke ali svojega osebnega bančnika ter kartico blokirajte.
Več o tem, kakšne metode uporabljajo spletni goljufi, da bi se dokopali do vaših podatkov in vas oškodovali, lahko preberete na spletni strani slovenskega nacionalnega odzivnega centra za kibernetsko varnost SI-CERT na naslovu:
Spet o phishingu – Varni na internetu.